Persbericht: Bijeenkomst ‘Een middag om niet te vergeten’

Op zondag 9 oktober a.s. wordt in de Hofkerk aan de Hofmeijerstraat 1 te Oldenzaal ‘Een middag om niet te vergeten’ georganiseerd, waarbij het centrale thema ‘Waardevol leven met dementie’  zal zijn, met als kernvraag ‘Wat is er allemaal nog mogelijk wanneer men de diagnose dementie krijgt?’.

De organisatie is in handen van de werkgroep Dementie Vriendelijk Oldenzaal in samenwerking met muziektheaterbureau Mélange. (Zorggroep Sint Maarten, Zorgfederatie Oldenzaal, Impuls en Dementie Twente)

Programma

Het programma van deze bijeenkomst bestaat uit zowel informatieve als onderhoudende onderdelen. Ook biedt het de bezoekers de mogelijkheid om vragen te stellen over het thema aan een (ervarings-) deskundig panel, of met andere aanwezigen in gesprek te gaan. De werkgroep wil hiermee een informatief, aantrekkelijk en afwisselend programma bieden.

Buutreedner Karel van de Kate is gevraagd om op zijn eigen, luchtige wijze, het thema te belichten. Geert Christenhusz leest Twentse gedichten uit zijn laatste bundel ‘Goa, stoa, en verwonner oe’ omlijst door muziek, daarbij het grote belang van taal en muziek in relatie tot dementie onderstrepend. Lois Senger zal twee liedjes tengehore brengen. Tevens zal Kaliber Kunstenschool een presentatie verzorgen.

De organisatie hoopt op deze wijze voor veel mensen dementie bespreekbaar en hanteerbaar te maken.

Annet Meijerink leidt de bezoekers vakkundig door de middag en praat de onderdelen aaneen.

Wanneer
De bijeenkomst vindt plaats op zondag 9 oktober vanaf 14.00 uur tot 17.00 uur, Locatie: Hofkerk aan de Hofmeijerstraat in Oldenzaal.

Voor wie
De middag is bedoeld voor iedereen die geïnteresseerd is in de problematiek omtrent dementie.

Dus voor mensen die zelf de diagnose hebben gekregen en hun mantelzorgers maar ook voor professionals en vrijwilligers. Kortom iedereen is welkom! De  toegang is gratis.

Voor meer informatie kunt u bellen naar Impuls 0541-571414 of mailen naar r.heijdens@impuls-oldenzaal.nl

Een middag om niet te vergeten flyer

Copyright © Mélange alle rechten voorbehouden | website en realisatie CSK WebDesign Oldenzaal