UND DANN….BLEIBT NUR DER SCHMERZ

Kurt Weill is voor velen een begrip en voor degenen, die hem niet mochten kennen is het genoeg het lied Mack the Knife uit de ‘Dreigroschenoper’ in herinnering te roepen. De Operaklas van het Conservatorium te Enschede brengt in een nieuw script het mooiste van Weill bij elkaar: Berlijns theater uit de jaren ’30. Personages aan de zelfkant van het leven maken dat het meisje Jenny haar dromen over een gelukkig leven ruw verstoord ziet worden. Und dann…..bleibt nur der Schmerz. De theaterbezoeker waant zich een avondje uit in de bruisende hoofdstad van Duitsland anno 1936. Verloren gegane romantiek, oorlogsdreiging en echte ‘miese Typen’, die nergens voor terugdeinzen. Een 20- koppig orkest begeleidt de prachtige stemmen van de toekomstige operazangers en zangeressen:
Annette Herrmann
Linda Kinsbergen
Astrid Krause
Yvette van Laar
Egbert van Hattem
Matthias Ortmann
Kien Tjin-Kam-Jet
Daniël Herman Mostert

klik hier voor de recensie

Muziektheater

  • Spiegels 2013

    Spiegels 2013

    Muziek Theater Groep Scaramouche gaf op 19 en 20 april …
  • Scaramouche

    Scaramouche

    “Scaramouche” is het gezelschap terug in het land waar Scaramuzzia …
  • JOARGANG

    JOARGANG

    De muziektheaterproductie ‘JOARGANG’ mag een regelrecht succes genoemd worden, getuige …
  • Die Geschichte der Lili Marleen 2004

    Die Geschichte der Lili Marleen 2004

    Moeder Hildegard heeft heel wat te stellen met haar echtgenoot …

Recensies

  • Grupo d’Aro

    Grupo d'Aro speelt naast composities van bandoneonist Michel Mulder de …
  • Scaramouche

    RECENSIE TWENTSCHE COURANT TUBANTIA 08-11-2008 jubilerend Scaramouche: muzikaal toptheater OLDENZAAL …
  • JOARGANG

    RECENSIE TUBANTIA 06-11-2006 Joargang: tijdloos mooi THEATER Oldenzaal, Stadstheater De …
  • Die Geschichte der Lili Marleen

    RECENSIE TWENTSCHE COURANT TUBANTIA 15-09-2004 MUZIEKTHEATER Oldenzaal, De Bond. ‘Die …

Nieuws